Tuesday, October 4, 2016

台風来るみたいですね。

みなさん、こんにちは。
さっき、社会のエッセイを書きました。
ちょっと難しかったけど、うまく書けた気がします(笑)

今日は、いつも通り大村に行きます。
大村で、おばあちゃんと会って夜ご飯を一緒に食べるんです。
楽しみ!
そんで、昨日から話題になってるんですけど…
台風が来るみたいですね。
きっと今回もこないだろうと思っていたんですけど、流石にこんなに強いと、きそうな感じめっちゃ強いです(怖)
台風18号の、CHABA(チャバ)っていうんです。
強さは、猛烈だそうです(泣)
ちょっと左に寄ってます。
って、これニュースのブログですか(笑)
冗談抜きで強いみたいですけど、なんかこのままもっと左に寄ってしまったら結局こないんですよね…
ケイト先生なんか、「台風こい!」オーラはんぱないですよ(笑)
学校が休みになる可能性があるのでね(笑)
ケイト先生といえば、昨日面白いことを言ったんです。
「とっとこハム太郎」というアニメがあるじゃないですか。
ちょうど、台風の話をしてたら、ケイト先生がいきなり、
「ハムスターみたいに、ちっちゃくなって隠れればいいんだよ!台風が来たら!とんとこハム太郎みたいにね!」
といったんです(笑)
とんとこじゃないですよ(笑)

さぁ、最後にちょっと面白いことで終わったのでちょっとでも台風への恐怖が消えた気分です。
それでは、写真はなかったけどまた明日!!
Hello everyone!

I wrote an essey today for social studies.
It was hard but I did alright.

Today, I will go to Ohmura.
I will eat with grandma.
I’m so excited.

A huge typhoon is coming here.
Last time they said it would come but it was nothing. I don’t know how this one will be but it is BIG, so I am a little scared.
This typhoon has a name.. It’s CHABA.
SUPER STRONG it says.
It’s a little to the left.
Oh, sorry, this is not a NEWS blog.

Anyway, if it went a little more to the left, it won’t even come here.
Kate says “Typhoon, come here!” She keeps hoping.
Why?
Because school will be canceled.

Kate said something funy today.
You know the cartoon/anmie Tottoko Hamutarou?
She said if typhoon comes we can all get small like hamsters. Instead of Tattoko, she said TONTOKO hamutaro.

IT’s not TONTOKO!!

Anyway, that was funny so it made me not so scared of typhoon.
There’s no pix today. Sorry! See you tomorrow!

No comments:

Post a Comment