Tuesday, September 6, 2016

台風大丈夫でした。Typhoon was ok

みなさん、こんにちは!
今日は、月曜日で、学校が始まりました。
ケイト先生は、行きたくなさそうにしてたけど、「頑張れ~!」と言ったら、嬉しそうに登校していましたよ。

結局台風なんだったんですか?
来ませんでしたよね?
いや、たぶん来たんだろうけど、わたしはぐっすり寝ていただけかもしれませんね。
寝る前に雷が何回かなる音は聞こえました。
でも、おかしいですよ。
予報では、お昼くらい?まで続くつもりだったのに…
朝は、雨しか降ってませんでした(苦笑)
そして、晴れました。
なんか、おじいちゃんが買い物に行ったとき、すごく混んでいたらしいですよ。
行列ができていて、みんな、台風対策の買い出しをしていたそうです。
これには、わたしもお父さんもびっくりしました。
それくらい混んでいることってないですからね(汗)

それにしても、むし暑い(汗)
皆さんが住んでいるところは、暑いですか?
涼しいところに住んでいる方は、長崎まで来て蒸し暑さを経験してみてくださいな★(笑)
それでは、前に撮ったケイト先生とわたしの写真を載せときます!
↓ニヒヒ(^_^)

Hi everyone
Monday, there was school.
Kate didn’t want to go but I told her to try her best.
She seemed alright.

So, I’m not sure what that typhoon was about.
Was it here.
Or maybe I was asleep and didn’t recognize.
I heard thunder here and there before going to bed.

It’s weird since the forecast said it would be here until lunch time.
It was just rain when we woke up.
Then, it got sunny.

I heard from grandpa that the store was super crowded.
Pepole in line. Maybe they were prepping for the typhoon.
Dad and I were really surprised.
Usually it’s not that crowded.

Anyway, it is relaly humid and hot.
How is it like where you live?
If it’s cool, you should come and see what it’s like here.
Kate and I took this photo a while back.