Friday, September 16, 2016

Mom’s Birthday. お母さんの誕生日

みなさん、こんにちは!
私は、昨日届いたゲームをさっきまで遊んでいました。
『ペルソナ5』っていうんです。
すんごく、面白いです!!

昨日と言えば、お母さんの誕生日でした!
朝起きて、朝ご飯を作りましたよ。
作ったと言うよりは、あるものをテーブルにおいただけですけどね…
でも、それだけども助かると喜んでくれたのでよかったです。
あとは、一日中出来るだけリラックスできるような環境を作るようにしました。
もちろん、仕事は休めませんけど(汗)
そして、ケイト先生が帰ってきたら、お父さんと一緒にパーティーの買い出しに行ってきました(お母さんが)
だから、ケイト先生はおじいちゃんのお家でお勉強をして、私は家で一人いろいろしてました。
ケイト先生が帰ってきたら、パーティーの準備!
『HAPPY BIRTHDAY』という大きな看板(?)みたいなのをはって、手紙も書きました。
手紙を書き終わって封筒に入れようとしたその時…
『ぶ〜ん…』
お母さんとお父さんが帰ってきた!?
ちょっと散らかった机を、急いで綺麗にして、手紙を封筒に入れて、ドアの鍵を開けて…
パニック状態だったけど何とかなりました。
お母さんも喜んでくれて本当によかったです!

明日から三連休ですね。
そして、木曜日も秋分の日で休みです!
楽しみだなぁ!
みなさんも、よい休み期間を!
(写真なくてすみません)

Hello, everyone.
I was playing a game I got yesterday.
It’s Pesona 5.
It’s super fun!!

Yesterday was my mom’s birthday!
I woke up and made breakfast for her. Well, actually, I just placed things on the table.
But she seemed happy that I helped.

Also, I made sure she could relax all day.
Once Kate Sensei came back, she went shopping with dad.
Kate went to grandpas to study and I stayed here.
Once Kate came back, we prepped the room for her birthday.
We put the Happy Birthday Sign and wrote a letter.
Once we were done writing, they came back.

We cleaned up fast and they opened the door.
We were close but it was all alright.
Mom was super happy.

So, from tomorrow, we have 3 day weekend!
Awesome!!


Sorry there’s no photos this time.