Saturday, September 24, 2016

Library! 図書館!

みなさん、おはようございます。
今、ケイト先生がおじいちゃんのお家に行きました。

今日も、少し暖かい日になりそうです。
なんだか、秋分の日以来、気温が上がってきてる気がしてるんですけど…
まぁ、それはいいとして。
今日は、久しぶりに図書館に行きます。
この前買った、3冊の本もけっこう前に読み終わったので、借りに行くことになりました。
ケイト先生は、『ふーん』という風な感じだけど、私は『やったー!』です(笑)
ケイト先生に、昨日私が3、4年の頃に読んでいた本、「動物と話せる少女リリアーネ」を見せてみたんですけど…
珍しく、
『へぇ~!おもしろそう!』
みたいな顔をしていました。
ちなみに、このような本です↓


私は、3巻~12巻くらいまで持ってるんで、けっこう読めると思います。
ケイト先生も本にハマりだしたら、私はもうめちゃくちゃ紹介しますよ!いろんな本を!

あ…
熱心に語ってすみません(笑)
それでは、そろそろ昼ご飯を食べると思うので…
また明日~!

(朝書いたブログです)

Hello everyone!
Kate went to Grandpa’s to study.

It seems like today will be hot too.
Thought that the fall was supposed to start but it seems like it’s getting warmer day by day?!!
Anyway, today, I will go get some books at the library.
I read all 3 books a while back, so I am excited to get more.
Kate likes to go but I love going.
I showed Kate what I read when I was 3rd or 4th grade.
I didn’t think she would show that much interest but she did.

I have from vol3 to vol12, so she can enjoy them if she likes.
I hope she starts liking books. I think I can show her which ones to read, etc.

Oh, sorry.
It’s lunch time soon.
See you tomorrow!