Tuesday, September 20, 2016

ケイト先生!面白発言★ Funny Kate

みなさん、おはようございます
台風大丈夫ですか?

今日の話題は、久しぶりのケイト先生!面白発言★です!
最近、ケイト先生の話題はあまりなかったのでちょうどいい感じの時にきましたね!!
まず、一つ目は、昼ごはんにパンを食べていたときのことです。
みんな、静かに食べていたんですが…
私の、『もし、どんな形のギターでも弾けるんだったらどんな形のギターを選ぶ?』という話題で、次第にみんな喋るようになってたんです。
そして、もぐもぐ食べていた、ケイト先生も、入ってきてみんなで喋っていました。
私もお母さんもお父さんも食べ終わっていて、あとはケイト先生だけだったときに、ケイト先生が、食べていたパンをギターを持つみたいにして、
『見てみて!パンギターーーー!』
…と言ったんです(爆笑)
これも面白かったけど、今日の朝の発言も面白かったなぁ。
ちょうど、私が、好きな歌手の話をしていて…
「え?その人は、なんなの?だれ?」
とお父さんが何回も聞いてきたので大きな声で、
『歌手!』
と言ったら、ケイト先生が
『いやいや、それはもちろん、カシューナッツでしょ!』
と言いました…(爆笑)
ケイト先生って、頭の中どうなってるんだろう?
なんか、入ってみて、どんな感じか見てみたいですね(笑)

それでは、みなさんまた明日!

Hi, everyone!
I hope that the typhoon isn’t too bad in your area.
Today, I am goint to write about Kate’s funny sayings.
Lately, she has been pretty quiet, so I think it is a good timing.
First, when we were eating bread for lunch.
We were all quiet..
Then, I asked her what kind of guitar she’d like to play. In terms of shapes.
Kate was eating, then held the bread she was eating like a guitar and said,
“Oh, look! It’s a bread guitar!!!!”
It was pretty funny.
She said something funny this morning too.
I was talking about a musician and my dad asked who is that?
So, I answered

Kashu (which means a singer)

then Kate sensei started talking

Of course! It must be cashew nuts!! Kashu = cashew I guess it sounds pretty similar.

We were wondering how Kate thinks….
Pretty funny stuff.

See you tomorrow.