Wednesday, July 6, 2016

花火!fireworks!

みなさん、こんにちは!
今日も暑いです。
そして、今日は花火をします!!
ヤッタ〜!
今日の話題は、ケイト先生です。
また、ケイト先生が面白いことを言ってくれた(書いてくれた)ので、そのことについて書きます。
ケイト先生は、感じ練習をしていました。
そしたら、私の親友という漢字を書けという問題が出てきて、、、
私の親◯ という風に親友の友の部分が問題になってたんです。
ケイト先生は何と書いたと思いますか?
親方、、、と書いたんです。
これは、、、、面白すぎません?
”おやかた”ですよ!笑笑笑笑
親友と親方って意味が全然違う笑
やっぱり、ケイト先生は面白いですね。
これから、夜ご飯を食べる準備をします。
今日は、パーティーだぞ〜!
アメリカ〜おめでと〜!
(一日遅れてるけどね笑)
それでは、また明日!!

Hello!
It’s HOT today.
Tonight, we’ll do fireworks. I’m super excited.
Kate Sensei is funny as usual. She did something again, so I will wirte about it.
She was doing a Kanji Test on her iPad.
There was a question to write Great Friends in Kanji.
In Kanji, we would write it like GREAT + FRIENDS but instead of GREAT, she put a different Kanji that made it mean GREAT BOSS. It was pretty funny because that word GREAT BOSS is only used in gangs or sumo or construction businesses.
It was pretty funny.
Anyway, we are going to eat soon.
We are having a small party for July 4th.
It’s a little late but it’s ok.
Anyway, see you next time!