Friday, June 24, 2016

ケイト先生の言葉. Kate’s words

こんにちは
今日は、雨もやんで少しずつ晴れてきています。
昨日、西諫早(?)かどこかで、土砂災害があったそうです、、、
それほど、雨がひどかったんですね、、、なんだか、怖い(ビクビク、、)

今日は、昨日ケイト先生が言った久しぶりの面白発言のことを書きますね。
ケイト先生は、静かにマインクラフトをして、遊んでいました。
まぁ、時々、『こらぁ〜豚〜!』と叫んでいましたけどね、笑
私たちは?、というと、お母さんとお父さんと、ゲームのラスボスを倒そうとがんばっていました。
最終的には、お父さんとお母さんがクリアしましたけどね(⬅私:途中で眠くなってやめた人笑)
その時、ちょうどケイト先生がジェットコースターをマインクラフトで作ろうとしてたんですよ。
そしたら、、、
『ジャットスコーター!!!』
と言ってしまって、、、、
スコーターって英語で、水をぴゅっぴゅっと出すおもちゃみたいな感じの意味ですよ笑笑
面白すぎる!
ケイト先生って、天然では、ないけど、自分が言った面白いことに気付いてないんですよね、、、
逆に面白いことを言おうとするとしらけるときが、多いかもしれません笑
まぁ、私も昨日凄い変な間違いをしましたけどね。
ホップステップジャンプ!みたいな感じで、踊るときとか言いませんか?
私は、ちょうどそういう風なことを言おうと思ったんですが、、、
ちょっと、ヒップが痛かったので、、、
『ヒップステップジャンプ!』と言ってしまいました。
そしたらお父さんが、いきなり笑い出して、自分が言ったことのどこが面白いのか考えてみたら、すぐに気付きました(笑)
昨日は、凄く楽しい一日でした。

これから、プールに行きます。
では!

Hello, the rain is still going but it started getting a little sunny.
The rain has been so bad that it is affecting some parts of Isahaya.
I hope it doesn’t get too bad here.
Anyway, Kate said something funny the other day.
She was playing Minecraft quietly.
Well, she occasionally screams saying “Hey, PIGS!!” lol

Yetseday? We tried clearing Towerfall Ascention for PS4.
We couldn’t clear it but mom and dad cleared it. (I tried with them for a while but quit.)
During that time, Kate was playing Minecraft creating Roller Coaster.
Then all of the sudden, she screamed.

“Roller Scoter!!!!!!"

I wasn’t sure what scoter meant.
It was pretty funny.

I am not sure if she realizes how funny she is sometimes.
Maybe funny things should come naturally.

I actually did something dumb yesterday.
YOu know how you say Hop Step and Jump.
Well at that time, my hip hurt,
so, I said Hip Step Jump.
Dad started laughing and I didn’t know why for a sec. Then I realized.

Yesterday was a pretty fun day.
Well, it’s pool day today.
See you next time!