Thursday, May 12, 2016

Today! 今日は!

おはようございます!
今日はお母さんがケイト先生の学校で読み語りをしました。
そして、今さっき帰ってきました。

私の今日の予定は、理科の実験をする事です!!
今まで、先生の都合であまりできなくて、今日はやっと晴れたのでする事になりました!
実験する事は、、、私が小さい頃によくやった、花を潰してそれを水に混ぜて、綺麗な色の水を作るという事です。
しかし、これをもうちょっと具体的にして、庭のお花を何gか集めて潰し、水に混ぜて、どの花が一番濃い水を作ったかを記録するつもりです。
↑めっちゃ長い説明だ(笑)
それじゃ、急いで準備しないと!
いつもより短い文ですみません!!
でも、写真は載せときますね〜!
あ、後で実験の結果とかも書いときますね。
結果といえば、、、この前のケイト先生の好きな科目クイズ!!
わかりましたかぁ〜?答えは、3番の図工でした!じゃ、マジで忙しいのでまた、今度!!
(結局長くなったやん笑)
⬇︎バイバイです!!⬇︎

Today, mom read a book for Kate’s class.
She just came back.

I am excited because I get to do some science experiment.
It’s finally sunny, so I can gather some plants and flowers to do it.
My experiment is pretty simple.
I am going to try to get some colors from plants and flowers.
But before doing so, I will find out the names of them and see which one gives the darkest colors.
It should be fun.

I am going to get stuff ready now!
Oh, yesterday’s quiz. Kate loves which subject??
She loves art class.
Were you right? Well, better go now.

See you next time!!

No comments:

Post a Comment