Monday, May 16, 2016

Good morning! It’s MONDAY! おはようございます。

おはよ〜です!
今日は、また学校が始まる月曜日ですね。
週末があっという間に感じました。
今、雨が降っています。
おかげでサッカーはできませんが明日の空気は雨のおかげできれいになりそうです。

私は今、算数が終わったところだYO!
これから、ラップモードで行くからよろしくYO!
また、雨が降り始めたYO、、、
悲しいYO、、、
なんかアホらしいんでやめます笑

ラップモードに入った、理由は⬇︎の写真を見ればわかります(YO!)


今日も、ケイト先生は、行きたくないオーラをたくさん出して学校に行きました。
ケイト先生は、学校があまり好きじゃないんですよ、、、
でも、帰ってくるときは元気な声で、たっだいまぁ~!っていうんですけどね、、、
そうそう!最近ケイト先生がはまっているゲームがあるんです。
マインクラフトです。
ケイト先生はクリエイティブにしました。サバイバルだと怒りそうなので、、、まぁ、今でも十分怒ってますけどね。
だって遊んでいるときにうまくできなかったら、私に、『ね~!ねんね!!!(怒)ベッドがだせんとけど!!!』といってくるんですよ。 それに対して私の答えは、『あっそ、、、』だけ、、、私だって自分の邪魔されるのイヤなので同じ態度をとります。
そしたらさらにケイト先生が怒るから仕方なくやるけど、、、昨日はケイト先生が珍しく優しく聞いてきたんですよ。
『ね~、ねんね。あの、上にあるものとって。』と。そして、さらに『取れないならいいよ』といったので私は、すぐに『取れん』と言いました(笑)これだから喧嘩が多いんですよ。
まぁ、喧嘩するほど仲は良くないですけどね。(←本当はいいと思っているので安心してください)
また、長くなったので、、、ここら辺で!!バイバイです!

Morning!
It’s Monday again!
My weekend went by so fast.
It’s a rainy day today.
So, we can’t play soccer but maybe the air will be clean because of the rain tomorrow and we can play.

I just finished my math homework.
Looks like there’s less rain now.
It is a little sad.
Anyway, I was trying to come up with some rhyme but I am no good, so I will stop now.

Kate Sensei went to school although I think she likes the weekends better.
Seems like she doesn’t LOVE school.
But when she comes back, she seems pretty happy and says she had a great day.
So, lately, Kate is into…
Minecraft.
I set it up for her in creative mode because survival mode will probably only make her really angry.
She does get angry even now.
She plays and when/if it doesn’t go the way, she wants, she always asks me.
“How do I get the bed out?” “Help” My answer is usually, like “huh, interesting.” Especially when I am reading or doing something.
If I do that too many times, she gets really angry, so I try to keep balance.
Yesterday, she was great and asked me politely,
“Hey, nenne. Would you please help me get this thing here?”
I answered right away
“Nope.”
LOL that’s why we fight often.

We get along alright though.

Oh, I feel like I am writing too long!
See you next time!