Monday, May 2, 2016

たぬきちゃん発見!Found a Tanuki Dog!

皆さんこんにちは!
今日の長崎県諫早市の天気は晴れです。
久しぶりの晴れなので外でサッカーをして遊びました。
すっごく楽しかったけど、まぶしくて目が痛みました、、、苦笑
それでは、今日のNEWSです。w冗談です、、、、
今日の話題は、たぬきちゃんを発見したことです!
私たちが昼ご飯を食べ終わってゆっくりしていた時、、、
お母さんが急に、『あ!!!!たぬきたぬきたぬき!!』とさけんだのがきっかけでした。
私とケイト先生は少し遅れちゃって、見失いそうだったんですが、実は、外に行って確かめてきたら、、、
たぬきを発見!!
そして、そのままコンテナハウスの後ろに隠れてしまったのでドッグフードを、そのそばにおいてみたら、、、
発見したたぬきとは色も形も違うデブたぬきが出てきたんです。
しかも、そのたぬきは、以前ケイト先生とお父さんと見つけた、目を一つなくしたたぬきでした!!
なんか、びっくりしちゃって、、、長くなりましたね。
ごめんなさい(汗)
では、また、今度〜!ちなみにケイト先生は今、たまごっちを真剣に見ています。しかも、みて、泣いていました(あらら、、、)
⬇おいおい(笑)おかしいよ、、、(笑)

Hello, everyone!

It’s sunny in Nagasaki.
It had been rainy, so we played soccoer outside.
It was so bright outside. I should have had my sunglasses on.
Today’s news is,
We saw a Tanuki Dog by our house.
We finished eating lunch and mom all of the sudden said,
Tanuki, Tanuki!!!
We thought she was joking but we went ouside
and
saw a Tanuki.
He hid but we got some dog food out and then a fat Tanuki came out.
That Tanuki was the same one that had one eye injured. We saw him a while back with dad.
It was pretty surprising.

Oh, I feel like I am writing too long/much.
Sorry!

Well, see you next time. Kate Sensei is watching Tamgochi anime.
I guess the episode is sad? She seems pretty sad. oh no.

Bye!