Monday, May 9, 2016

こんばんは!

こんばんは〜!
今日は、久しぶりの学校でした!
私が今日頑張った科目は、社会、算数、あとは、体育もしたし美術もしました!!
私なりに毎日頑張っているんです!
ケイト先生も二年生になって、もっと勉強を頑張るようになった、、、気がします(まぁ、普通だけど)
でも、おじいちゃんのお家で勉強する時間が増えてきてるんですよ!
普通なら今頃、ただいまぁ〜!ってうるさい声が聞こえるはずなのにまだ帰ってきません、、、
おそいな、、ケイト先生早く帰ってきてよ!
こういう時は話題を変えて、昨日お母さんが可愛いものを作ってくれたんですよ!
⬇︎これで〜す!!⬇︎(地味に睨んでる!?)

めっちゃかわゆいですよね!!
お気に入りです。
あ、、ケイト先生がしゃっくりしながら帰ってきた!!
ケイト先生今日も相変わらず面白い!
あ、あとお母さんは、美味しいチーズケーキも作ってくれました!
今日は最高の1日でしたなぁ~!
明日も勉強スポーツギター、、、全てを頑張ろう!!

Good evening!

There was school today.
I studied social studies, math, PE and art.
I try.
Kate is in 2nd grade now. She is studying harder, I think (I suppose that is normal.)
She has been studying more at grandpas.
She has been there for a while today. Maybe she’ll be back soon.
I love having her around.
Anyway, today, mom made something cute.
It’s this!

Pretty cute, don’t you think?
I love what she made.
Oh, Kate is back now.
Kate is always funny.
Oh, today, mom made a cheese cake for us too.
What a fun day!

Hope tomorrow will be great too!