Saturday, April 9, 2016

昨日の出来事!How yesterday went!

みなさん、こんにちは~!!

今日の長崎県の天気は、晴れです。
昨日、長崎県は、すっごい強風だったんです!!
電車の到着時間が遅れたくらいですよ!
まじ、ヤバかった、、、、

引き続き昨日のお話です。
昨日ケイト先生は、小学2年生になりました。←あ、間違えた、、、おとといでしたw
私は中学1年生になりました。

昨日は基本的に勉強があまりなかったので、写真を撮って過ごしました。
しかし今日は、ギター、学校(インターネットで)、運動、、、
と、授業が増えて、楽しかったです。
明日は、時間割表をパソコンで作りたいなと思っています。
時間割表を作っておけば、1日のスケジュールがわかるし、パソコンで作るので勉強にもなります。
つまりこんな時に使う四字熟語、、、

一石二鳥です!!

それにしても、、、ケイト先生早く帰ってこないかなぁ~!
今日は小学校に入って初めての6時間授業、、、寝てないといいけどw

  ↓ケイト先生が帰ってくるのを待ち疲れたオードリですw↓

Hello, everyone!
It’s sunny in Nagasaki.
Yesterday, it was stormy here with such strong wind.
All trains were delayed in the morning.
It was pretty scary.

Anyway, Kate became a second grader yesterday (oh, wait, the day before yesterday.)

I became a 7th grader.

There wasn’t so much to study just yet, so I spent time taking photos, etc.
But today, I practiced guitar, did school work (on the net), exercised, etc
It was super fun.
Tomorrow, I hope to make a schedule of my day on a computer.
That way, I will know what to do every day and I can get used to using computers.
Like
Kill Two birds with one stone?

Anyway, I hope Kate sensei comes home soon.
She is till 6th period today. I hope she didn’t fall asleep.

Have a great day!