Wednesday, April 20, 2016

みなさんこんにちは! Hello, everyone!

今日の長崎県諫早市の天気は、晴と曇りです。
さっき、また余震がちょっとだけ来ました。
震度1の余震でした。

えーと、今日は、、、
なんのことを話しましょう?
ん〜〜〜〜〜〜〜?
そうですね、ケイト先生のお話をしましょう。
しかし、今日はケイト先生が面白いことを言ったことではなく、学校と家との態度の違いを説明したいと思います。
まず、家では動画をご覧の通り、すっごくうるさくて、やかましいです(笑)

それと比べて、学校では、フフッ!
入学式の時が一番面白かったんですよ。
えらい、校長先生の時コクコクうなずいてるなと思ったら、、、
半分寝てました(笑)
あと、運動会の応援の練習の時にも、なんか寝てたそうですよ(笑)
あ、、、これは結局ケイト先生の面白いお話になっちゃてますね。
ちなみに今、ケイト先生は、おじいちゃんのお家でお勉強中。
上の学校と家との違いは、つまり、家ではやかましい、学校では真面目だけどいろんな意味で面白い、、、というところでしょうか。それでは!!
⬇︎なんか、、、懐中電灯を使いたくなっちゃった(笑)⬇︎

It’s sunny/cloudy in Nagasaki today.
Just a while ago, we had an earthquake. It has been pretty scary.
It was only M1.

Well, today, I don’t know what to talk about but I will write abotu Kate.
Not about things she says but how she is different at school vs home.
First, as you know from her videos, she is pretty loud.

On the other hand, at school, lol.
She was the funniest last year when she entered school.
She kept nodding so much when the principal was talking….
But she had acutally fallen a sleep.
Also, while she was supposed to be practicing cheer for sports day, I guess she was a sleep too.
She is pretty funny.
Now, she is at grandpa’s house studying.
I guess the difference between being at school and at home is that she is loud at home, at school, she tries to be good but she does funny stuff.
Have a great day!!
Oh, here is my new flashlight!