Sunday, March 20, 2016

はぁ〜〜〜!!面白い!!FUNNY!

みなさんこんにちは!
今日は、またケイト先生が面白いことを言ってくれたので、ブログに書こうと思います。
その前に、、、今日の長崎県の天気は、晴れで〜す!朝とても良いことがあったので、今度ビデオをアップします。
じゃ、本題に入りましょう!
全部で三つネタを集めてきました!
まず一つ目は、ハチマキのお話です。ケイト先生が絵を描いてるときのことでした。
『げ〜〜!この絵、ハテマキみた〜い!』と言い出しました。
ハテマキは、ハチマキのいい間違えだったのです。(笑)

二つ目は、虫眼鏡のお話です。これは探偵ごっこをしてるときのことでした。
『よ〜し、このムシメガッ!うっ、、、噛んだ』と言いました。
も〜チョー面白くて、涙が出ちゃいました。(笑)
最後のお話です。これは、折り紙を折ってるときのことでした。
『この、オリガマ、、、うへへ、、、折り紙だった、、、』
と間違えを笑いながら訂正したのが面白かったです。(笑)

ん〜、、、もっと面白いネタを集めたかったんですけど、今、真剣に勉強中なんですよね〜、、、あ、、、いつもうるさいケイト先生の真剣な表情もネタになるかもしれませんねぇ〜!じゃ、下の写真をご覧下さぁ〜い。


Hello, everyone! Kate said something funny, so I am going to write about it.
Today, is sunny in Nagasaki. This morning something great happened. I hope to have a video up sometime soon ;-D

Anyway,

I collected 3 funny things that Kate said.

The first one is about bandana you wear on your head. When Kate Sensei was drawing,
She said
“Oh, this picture looks like HATEMAKI (instead of Hachimaki.)”
It was a simple mistake but funny.

The second one is about magnifying glass while playing as a detective. (Magnifying glass is Mushimegane or Tengankyou in Japanese.)

But Kate said it
“Yes, this MUSHI-MEGA!!!! Oh, wait”
Which basically means BUGS MEGA.

That was pretty funny too ;-D

Lastly, when we were folding Origami,
She said
“He he he. This ORIGAMA!!! Whoops, I mean Origami.”
She corrected her mistake while laughing about it. It was funny.

So many fun moments. I will need a notebook to wirte it all down.
She is usually funny but today, she is studying. When she is serious, it can be funny too.