Sunday, February 14, 2016

バレンタイン!Valentine’s Day!

みなさんおはようございます。
昨日の夜、長崎は、雨がすごかったです!
雷もゴロゴロ鳴ってて、ケイト先生が半分泣いてました(笑)
しかし、朝起きたら、雨も雷もおさまっててよかったです。

今日は、バレンタインデーですね。
私たちは、昼ごはんを食べて、ギターが終わったらチョコを作ります。
ケイト先生から忠告をいただいたんですけど、、、
『私チョコ作ってるときチョコいっぱい食べるよ!』
だそうです。
これは、危ない!!
ちゃんと見張っとかないと、、、

それではケイト先生の一言といきましょうか。
「はい、、、、まって、、、、いま、日記書いてる途中だから、、、え、それ書かないでね」
だそうです。もう書いちゃったよ!w
ケイト先生が珍しく頑張って勉強してます!
その写真をどうぞご覧くださいw


みなさん、よいバレンタイを、、、
バイバイ!

Good morning!
Last night, it rained here like crazy!
There were thunders as well which made Kate really scared.
When we woke up, it was rainy but no thunder, so that was good.

Today is Valentine’s day.
We’ll eat lunch, play guitar and make some chocolates.
Kate pointed out that

“I shall make but eat lots too."

That sounds dangerous. I will be looking out.

So, here is Sensei’s word of the day.

“Oh, wait. I am writing a diary…. Oh, don’t write that."

Ha ha! I already typed that.
Kate, is studying now which is a bit rare.

Look at the picture.

Have a great Valentine’s day everyone!!!