Sunday, February 21, 2016

ケイト先生恐ろしい! Scary Kate!

皆さん、お久しぶりです。今日は、ケイト先生が作ったお面のことを話しますね。まず、下の写真を見てください。 ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓

何か、すごいお面ですよね(笑)このお面のタイトルをケイト先生に聞いてみたら、『ゾンビお面』だそうです。そのままですね(苦笑)ケイト先生、、、ゾンビと言いますが、白い三角形の、幽霊がしそうなものがついてますよ(笑)と、言ってみたら『ママにきいたらそんなゾンビもいるんだってさ、だから心配ご用!心配ご用ってわかる?心配ご用はね〜、心配しなくていいって意味なんだよ〜!わかった〜?』です。心配ご用じゃなくて、心配ご無用なんじゃないでしょうか(笑)今日も笑いが止まりません。忘れるところでした!ケイト先生の今日の一言は?『無理!だから、無理って!もう、言ってるんでしょうね!はい、おしまい、、、どうでしょう?ねー終わったってば!』だそうです。ちょっとおこられちゃった、、、明日からまた学校です。時間が経つのは、早いですね〜。さてと、今日の残りの時間、何しよっかなぁ〜?

Hello! Today, I’m going to talk about the mask Kate made. Please take a look!
It’s a pretty unique mask.
I asked the name of this mask and she said
“It’s a Zombie Mask.” That makes sense.
I told Kate that her mask has a white triangle on the head which is a common thing for ghosts in Japan.
She said,
“Well, mom told me that maybe there’re zombies like this too, so, there is a reason for purpose.” Actually, here, she meant to say, there’s no reason to worry.
I tried explaining she said it wrong and tried not to laugh too much.
It was pretty funny.

Afterwards, I asked her for the word of today. She said “Impossible. Because it’s impossible. I already said it. Okay. The end. How was that? I told you it’s over!” She got a little angry.

There’s school tomorrow. Weeks are going by so fast.

Not sure what I am going to do today.

Audrey