Sunday, February 28, 2016

みなさん、おはようございます。

みなさん、おはようございます。
今日も、いい天気だといいんですが、、、実はそれほど良くありません。
pm2.5が長崎県でとてもひどいのです。
最初は霧だと思ってたんですが、全く違いました(苦笑)
『あーあ、、、いい天気なのに、pmなんとかのせいであそべないやん!』
とけいと先生も怒りまくってました。

私たちは、今、宿題をしてます。

私は、宿題が終わって、ちょっと休みながらブログを書いています。
ケイト先生は、昨日素晴らしい紙芝居(ビデオ編集中、そのうちYOUTUBEにアップすると思います)を作ったんだと日記に書いて私に見せに来ました。
学校で書いた日記と似ていたので、『ハァ?』と思ったけど黙っといてやりました。
日記が終わったら、漢字練習!
ケイト先生は頑張り屋さんですね。
ケイト先生!お邪魔します。今日の一言は?
『え〜?なんでしょう?待ってくれ!どうした?また、ファンの人たちかい!しょうがないねぇ〜!』
だそうです。
しかも、、、
『ちょっとあやとりしようっと!』
とあやとりに夢中になってしまいました。

今日もケイト先生は絶好調!
さぁ、みなさんもはりきっていきましょう! 
ば〜いば〜い!


Goodl morning everyone!

It’s sunny and nice outside but it isn’t all great.
Here in Nagasaki, Pollution (PM2.5) is very bad.
I thought it was just fog but no, it is all pollution!

“It’s sunny but we can’t play outside because of this."

Kate sensei is very upset too.

Now, we are doing homework.
I got done with homework and I am writing this blog.
Kate Sensei wrote a diary. She wrote about her great story she made up yesterday (dad recorded so hope it will be on our channel sometime soon…)
What she wrote seemed very similar to the one she wrote at school, so I was kind of like “HUH??” but I kept my mouth shut.
After the diary, she is practicing Kanji.
Kate tries hard.
Kate, please tell us the word for the day.

“Huh? What is it? Wait! What’s wrong? Oh, our fans again? They are handful, aren’t they!?"

Then, she said.

“I’m going to play Cat’s Cradle."

And she started playing.

She is great as always!


I hope all of you are doinf well too!


Bye!