Sunday, December 6, 2015

Our Sunday! 日曜日!

今日は、日曜日で休日でした。
何となく寒くて、ヒーターをずっとつけてました。
そして、今、、、ケイトは、、、
ぬいぐるみにコスプレをきさせるのに懸命なんです(笑)
「そんなのスカートだからだめ!」とか分けのわからないことを言っています(笑)
相変わらずケイトは、面白いなぁ〜!
ケイトは、1月14日で、7歳になります。
「プレゼントが鉛筆だったらたたくからね。」
とか、まだ、誕生日じゃないのに言っています。
ケイト先生の今日の一言『ぬえぇ〜』
今日は、元気がないそうです(笑)
明日は、きっと元気ですよね。
では、これで。

Today was Sunday and there was no school.
It was a bit cold, so we had a heater on all day.
Lately, Kate has been really into making her toy wear clothes, kind of like Cosplay.
She keeps saying stuff like “That’s not good because it is a skirt.” etc. I don’t understand it.
She is pretty funny.
Kate will be 7 on Jan 14th.
Though it’s a bit too early, she warns me that if I give her pencils, she will punch me.

Kate’s word for the day “NU ehhhh”
She says she isn’t feeling so great. ( I think she is fine.)
Well, tomorrow, I bet she will be super happy ;-D
Later